Анотація
У статті розглядаються питання підвищення зносостійкості деталей машин, яке може
бути досягнуто шляхом адекватного підбору зносостійкого наплавленого металу. Сплави на
основі заліза з хромом, марганцем, титаном, в поєднанні з бором і вуглецем були обрані для
дослідження у зв'язку з їх високою твердістю і зносостійкістю. Дослідження показали
наступні основні результати. Макротірщини в зносостійкому шарі розташовуються на
поверхні. Мікротріщини – в наплавленому металі, а також у зоні сплавлення. Добавки бору
знижують кількість мікротріщин. Якісно ефект збільшення концентрації бору на фазовий
склад наплавленого металу однаковий для обох груп: як при легування титаном, так і без
нього. Частка борвмісної евтектики зростає, а мартенситно-аустенітної матриці зменшується.
Продемонстрована кореляція між часткою евтектики і твердістю наплавленого металу.