Анотація
Представлені результати аналітичного дослідження параметрів щіткової обробки поверхні
деталей засобів транспорту типу «вал» під нанесення відновлювальних газополуменевих
покриттів для забезпечення максимальної міцності зчеплення покриття з основою, з
використанням математичної теорії планування експерименту. Для аналітичного дослідження
були обрані наступні параметри: діаметр голок щітки, що обертається (мм), вільна довжина голок
(мм), швидкість обертання щітки (об/хв), щільність розташування голок (шт/ см2).
Експерименти показали, що така випадкова характеристика як міцність зчеплення
приблизно може бути описана нормальним законом розподілу, і область її максимуму може
перебувати при значеннях діаметра голок від 0,35 до 0,95 мм з вільними довжинами голки
від 30 до 70 мм і при кількості оборотів від 800 до 2500 об/хв, а також при щільності
розташування від 20 до 40 шт/см2. Визначено максимальні значення міцності зчеплення в
нульовому рівні. Математична модель у вигляді полінома дозволяє дати кількісну оцінку
впливу кожного фактора на функцію відгуку. Для знаходження екстремальних значень використаний визначник. Достовірність результатів аналітичних досліджень
підтверджується результатами експериментальних досліджень і промислових випробувань.