Анотація
В статті розглянуто експериментальні дослідження динамічних зусиль, які виникають при пересуванні вантажного візка мостового крана Кранові колеса являються найбільш швидко зношуваним елементом крана. Зменшення їх довговічності приводе до збільшення витрат на ремонт і простоїв крана. Тому, підвищення довговічності кранових ходових коліс являється актуальною задачею сучасного кранобудування. Всі конструкції ходових коліс досить жорсткі і не сприймають поштовхи і перекоси виникаючі при відхиленні рейкового шляху від рекомендованих значень і приводять до значного зносу реборд і рейок.
Для порівняння буди вибрані суцільні ходові колеса двохребордні з циліндричним ободом, які застосовуються практично на всіх мостових кранах і колеса нової конструкції, які складаються з трьох шарів і мають еластичну вставку, яка виготовлена із спеціальної гуми.
Для перевірки отриманих раніше теоретичних даних був проведений експеримент на мостовому крані вантажопідйомністю 5 т., прогоном 22,5 м., висотою підйому 8 м., режимом роботи 7 К. Дослідження вібраційного стану проводилось на балці крану по середині прольоту, на осі веденого колеса візка крану з еластичною вставкою та на осі приводного колеса візка крану звичайної конструкції.
Аналіз отриманих рішень показав, що при застосуванні ходового колеса з еластичною вставкою динамічні фактори при пересуванні вантажного візка зменшуються. Проведено аналіз закономірності формування вібраційних ознак в різних точках конструкції мостового крана. Запропонована конструкція і методика розрахунку ходового колеса з еластичною вставкою дозволяє підвищити його експлуатаційну надійність.