Анотація
Аналіз парку вантажопідіймальних кранів свідчить, що велика їх кількість
відпрацювала свій нормативний ресурс, а захисні системи кранів знаходяться в
незадовільному стані. Це створює передумови для винаходу нових надійних захисних систем
кранів, зокрема, у кінцевих ділянках колії, що забезпечуватимуть безпечну експлуатацію
вантажопідіймальних кранів, запобігаючи аварійним ситуаціям.
Показано, що монтаж тупикових упорів має відбуватись разом з крановими буферами
та виконуватись організаціями, що проектують і виготовляють вантажопідіймальні крани.
Вказано, що для безпечної зупинки вантажопідіймальних кранів жорсткість тупикового
упору має розраховуватись таким чином, щоб удар крана в тупиковий упор був не надто
жорстким, забезпечуючи повне плавне гасіння кінетичної енергії крана. Наведено порядок
розрахунку жорсткості тупикового упору.
Зроблено висновок, що експлуатація захисної системи з пневмогідравлічними
буферами дозволяє зупиняти крани мостового типу, що наїжджають на тупикові упори з
номінальною швидкістю, з уповільненням в межах регламентованого, сприймаючи всю
кінетичну енергію крана. Це зменшує навантаження на кранові металоконструкції і
підкранові споруди, запобігаючи їх руйнуванню, зменшує обсяг ремонтних робіт, що
проводяться на крані, та підвищує безпеку при експлуатації вантажопідіймальних кранів .