Анотація
У машинобудуванні для нагріву деталей під складання (розбирання) широко
застосовуються індукційні нагрівачі з живленням обмотки струмами промислової частоти (50 Гц).
Різноманітність геометричних форм і розмірів деталей, що нагріваються, відмінність
умов нагріву при зборці і розбиранні, визначають велике число вживаних конструктивних
рішень. Крім того, накопичений експериментальний досвід і досвід використання нагрівачів
у виробництві дозволяють практично на кожному кроці проектування забезпечити
отримання найбільш ефективних технологічних рішень.
Вибір рішень, що задовольняють технічним вимогам складально-розбірних робіт (час
і температура нагріву) складають мету математичного моделювання нагрівача.
У роботі дано порівняльний аналіз найбільш розповсюдженим пакетам інженерного
аналізу у яких є можливість моделювання індукційного нагріву. Розглядаються питання
застосування пакету ELCUT для моделювання електромагнітних і теплових задач.
Наводиться приклад моделювання індукційного нагрівача для нагріву колеса веденого
редуктора тепловоза ТУ-4.