Прослизання канату в ПТМ
pdf (Русский)

Ключові слова

прослизання
канат-шків
повзучість
тягова здатність
коефіцієнт Ейлера

Як цитувати

Pysartsov, O. (2019). Прослизання канату в ПТМ. Машинобудування, (21), 24–29. https://doi.org/10.32820/2079-1747-2018-21-24-29

Анотація

Проведено аналіз літературних джерел по вивченню прослизання, що виникає в контактних парах канат-шків. У зв’язку з тим, що одна з причин зменшення довговічності роботи канату є розтягнення, а як наслідок, виникає прослизання на ведучому і відомому шківах, дана тема є актуальною і необхідною. Спочатку були розглянуті основні причини інтенсивного зношування і пошкодження канатів. Далі розглянуті види ковзання, на прикладі моделі повзучості канату відповідно до Hymans/Hellborn, для контактних пар канат-ведучий шків і канат-відомий шків. Також розібрані передумови і причини виникнення проковзування, а так само розглянуто явище видимого ковзання і затиску канату в шківах. Побудована діаграма різних типів прослизання для канатного шківа з клиноподібної канавкою, згідно Molkow. У висновку розглянута тягова здатність і тяговий коефіцієнт Ейлера, і їх вплив на відсутність прослизання

https://doi.org/10.32820/2079-1747-2018-21-24-29
pdf (Русский)