Анотація
У процесі формування колісної пари за допомогою преса виникають механічні пошкодження поверхонь, що з'єднуються, які знижують міцність від утоми та надійність колісної пари. Збірка лабіринтового кільця та внутрішніх кілець підшипника з віссю здійснюється без застосування сили шляхом їх нагрівання і вільним одяганням на вісь, що виключає пошкодження поверхні шийки осі. Після надягання на шийку осі лабіринтових кілець і внутрішніх кілець підшипників, для подальшого складання буксового вузла, їх необхідно охолодити до температури, яка відрізняється від температури навколишнього середовища не більше, ніж на 3 °С. На підставі аналізу роботи потокових ліній по збірці колісних пар на вагонобудівних заводах, було з’ясовано, що для дотримання потрібного циклу збірки кілець підшипників потрібно 120 секунд, а для лабіринтових кілець 160 секунд. Досягнення такої швидкості охолодження (100 ° С за 120 секунд для кілець підшипників і 130 ° С за 160 секунд для лабіринтових кілець) представляється скрутним. У статті проаналізовані методи примусового охолодження лабіринтового кільця і кільця підшипника для прискорення циклу збірки буксового вузла колісної пари і знайдені найбільш ефективне рішення для забезпечення циклу якісної збірки буксового вузлу колісної пари вагонів.