Анотація
У машинобудуванні застосовується ряд малоефективних технологічних процесів пов'язаних зі складанням нерухомих з'єднань з гарантованим натягом. При складанні методом
запресовування виникають пошкодження контактуючих поверхонь. При цьому натяг зменшується за рахунок того, що зминання і стирання поверхонь контакту при запресовуванні.
Складання з нагріванням деталі, що охоплює, відбувається без пошкодження контактних поверхонь і дійсний натяг відповідає розрахунковому.
У процесі досліджень були визначені оптимальні величини температури і часу нагрівання охоплюючих деталей колісної пари локомотивів, які забезпечують величину складального зазору, достатнього для вільного складання. З огляду на специфіку номенклатури деталей колісних пар, були сформульовані основні технічні вимоги до промислових індукційнонагрівальним установкам для нагріву цих деталей.
На підставі цих вимог були спроектовані, виготовлені і впроваджені у виробництво
індукційно-нагрівальні установки для здійснення нагріву під складання елементів колісної
пари локомотивів. Це дозволило підвищити надійність і міцність з'єднань в 2,5 рази, підвищити продуктивність праці, поліпшити культуру виробництва, зменшити зайнятість площ
цеху. Економічний ефект тільки для одного локомотиворемонтного заводу склав 3,9 млн.
гривень.