Анотація
В статті розглянуто питання ефективної роботи колодкових гальм, які використовуються
для механізмів вантажопідйомних кранів. Показані недоліки, які значно погіршують роботу як
самих гальмових пристроїв, так і роботи кранових механізмів. Проектні розрахунки не
враховують пружні деформації гальмівного шківа і виникаючих при цьому деформацій
гальмівних колодок, що змінює площину їх контакту і значно погіршує роботу гальма.
Визначення площини взаємодії колодки і гальмового шківа дає змогу визначити
дійсні контактні напруження і оцінити надійність і довговічність колодкових гальм.
В роботі отримано рішення для визначення радіальних прогинів гальмівного шківа,
що дає змогу визначити деформацію колодок і дійсну площину прилягання їх до шківа.