Анотація
У статті розглянута і вирішена задача визначення коефіцієнта концентрації напружень в зоні сполучення їздова полка-стінка двутавра, що дозволяє визначити несучу здатність монорейкового шляху. Визначення напруженого стану проводилося за допомогою тензодатчиків типу 2ПКБ-3-100Б, з базою 3 мм, наклеєних по контуру радіусної гантелі натурних відрізків двутавров з полками постійної і змінної товщини. Вимірювання проводилося за допомогою тензометричного моста. Виконано аналіз і досліджена робота монорельса при змінному навантаженні.
Таким чином, представлена модель є інструментом для встановлення особливостей навантаження елементів аркового кріплення при русі рухомого складу по монорельсу і розрахунків величин навантажень, надають безпосередній вплив на несучу здатність аркового кріплення в транспортних виробках з підвісною монорельсової дорогою. Регулюючи параметри взаємодії даної системи «Рухомий склад - монорельс - арочна кріплення - масив гірських порід», такі як швидкість транспортування і маса вантажу, що перевозиться, яка припадає на одну пару опорних роликів, можна прогнозувати пропускну здатність підготовчих виробок і відповідно темпи їх проведення і час підготовки нових виїмкових стовпів в умовах інтенсифікації гірських робіт.
Показано, що при роботі монорельса при змінному навантаженні втомні тріщини виникають в зоні переходу полки до стінки. Поява тріщини в полиці, у всіх випадках, відбувалося у місця переходу до округлення у стінки, хоча напруга уздовж полиці більше за величиною, ніж у стінки. На підставі методу В.В. Васильєва розраховані коефіцієнти концентрації напружень в галтелях двутавров існуючих стандартів. Перехід до ефективних коефіцієнтів концентрації та випробування на пульсатор забезпечують розрахунок їздових полиць двотаврів на втому.