До питання оцінки теплопередачі через металеві фриционные елементи стрічково-колодкового гальма бурових лебідок
pdf

Ключові слова

гальмівний пристрій
стрічково-колодкове гальмо
гальмівний шків
стрічка
фрикційна накладка
коефіцієнт теплопередачі
термічний опір
коефіцієнт розподілу теплових потоків пар тертя

Як цитувати

Volchenko , D., Skrypnyk , V., Zhuravlov , D., & Chufus , V. (2019). До питання оцінки теплопередачі через металеві фриционные елементи стрічково-колодкового гальма бурових лебідок. Машинобудування, (23), 68–75. https://doi.org/10.32820/2079-1747-2019-23-68-75

Анотація

Показано, що основним параметром при оцінці енергетичного навантаження пар тертя гальмівних пристроїв є коефіцієнт теплопередачі, за допомогою якого додатково можна визначити тепловий опір і коефіцієнти розподілу теплових потоків. Останнім часом з'явилися роботи, в яких наведені досить точні методи розрахунку температури в зоні тертя в залежності від теплофізичних властивостей матеріалів, енергетичного навантаження та контактних характеристик. Однак ці способи не завжди враховують теплопередачу через металевий фрикційний елемент гальмівних пристроїв, що завжди має помітний вплив на енергетичне навантаження їх пар тертя. Відомо, що при розрахунку об'ємних температур в ободі гальмівного лебідки шківа вище 350 ° С, майже завжди необхідно враховувати теплообмін. Остання не пов'язана з теплопровідністю матеріалів металевих фрикційних елементів таким чином, як коефіцієнт теплопередачі через їх тіло, оскільки останній має зворотне значення - тепловий опір товщини металевого фрикційного елемента.

Теплові проблеми на сучасному рівні вирішуються за допомогою граничних умов другого роду, коли задається тепловий потік, який спрямований на контактну межу всередині тертя. При відомому виділенні тепла в зоні контакту завдання полягає в тому, щоб правильно визначити розподіл теплового потоку між тертями.

Коефіцієнти розподілу теплового потоку в діапазоні температур від 100 до 450 ° С варіювали для елемента тертя металу в діапазоні 0,531 - 0,756, для неметалевого елемента - 0,469 - 0,244. Внаслідок наявності зовнішніх пар тертя гальма відбувається динамічна і, як наслідок, відбувається термічна розвантаження його внутрішніх пар тертя. У зв'язку з цим існує ймовірність термічної стабілізації обода гальмівного шківа. У цьому випадку фрикційні накладки повинні працювати за межами зони температур, прийнятних для їх матеріалів.

Таким чином, було оцінено тепловіддачу через металеві фрикційні елементи пар тертя стрічкового гальмівного гальма, що дозволило додатково визначити коефіцієнти розподілу теплового потоку між їх робочими частинами.

https://doi.org/10.32820/2079-1747-2019-23-68-75
pdf