Дослідження впливу способу нанесення покриттів на якість відновлених деталей засобів транспорту
pdf

Як цитувати

Deryabkina , E. . (2019). Дослідження впливу способу нанесення покриттів на якість відновлених деталей засобів транспорту. Машинобудування, (23), 100–106. https://doi.org/10.32820/2079-1747-2019-23-100-106

Анотація

Розроблено інтегрований спосіб нанесення газополуменевих покриттів, що дозволяє удосконалити технологічний процес відновлення циліндричних поверхонь деталей з одночасним збільшенням їх ресурсу за рахунок підвищення якісних показників напилених покриттів. Щіткова обробка застосована для обробки поверхні деталі під нанесення покриття і обробки шарів, що напилюються, в процесі формування, що забезпечує їхню мікропластичну деформацію. Встановлено, що технологічними чинниками, які впливають на міцність зчеплення і пористість, твердiсть напиленого покриття є конструктивно-технологічні параметри щітки.

Для отримання узагальненої інтегральної оцінки якості запропоновано використовувати середнє гармонійне оцінок якості факторів: міцності зчеплення, пористості і зносостійкості. Виконані порівняльні лабораторні дослідження за двома технологіями:традиційній та інтегрованій, показали, що якість покриття останньої вище на 26%.

Розроблено спосіб формування зносостійкого поверхні газополуменевим напиленням, інтегрованим з щіткової обробкою. Встановлено, що технологічними чинниками впливають на адгезійну і когезійну міцність зчеплення напиляного покриття з основою є конструктивно-технологічні параметри щітки. Запропоновано використовувати узагальнену інтегральну оцінку якості напиляного покриття як середнє гармонійне оцінок якості факторів: міцності зчеплення, пористості і зносостійкості.

З метою забезпечення показників, що характеризують якість покриття, розроблений спосіб формування зносостійкого поверхні газополуменевим напиленням, інтегрується-ванним зі щіткової обробкою. На основі дослідження кінетики і механізму формування покриттів, а також теоретичної та експериментальної оцінки процесів, що протікають при щеточной обробці напилюються шарів, встановлено, що технологічними чинниками впливають на адгезійну і когезійну міцність зчеплення напиляного покриття з основою є конструктивно-технологічні параметри щітки. Отримані результати дозволяють рекомендувати інтегровану технологію газопламенного нанесення покриттів для відновлення і зміцнення деталей засобів транспорту типу вал.

https://doi.org/10.32820/2079-1747-2019-23-100-106
pdf