Оптимальний розмір діаметра з'єднань з натягом
PDF

Ключові слова

великогабаритні деталі
технологічність
ремонт
вал
шестерня
екскаватор
посадка з натягом
номінальний розмір
діаметр
індукційний нагрів
момент тертя
контактний тиск

Як цитувати

Smіrnоv І., & Malicky І. (2019). Оптимальний розмір діаметра з’єднань з натягом. Машинобудування, (18), 139–144. вилучено із http://jmash.uipa.edu.ua/index.php/jMASH/article/view/95

Анотація

При проектуванні машин і механізмів для з'єднання деталей часто застосовуються посадки
з натягом. При проектуванні конструктор стикається з необхідністю призначення номінального
розміру діаметра посадкової поверхні, по якій буде відбуватися сполучення деталей з натягом.
До цього розміру пред'являються дві протилежні вимоги. З одного боку, він повинен
бути якомога більшою для збільшення площі сполучення і, відповідно, сил тертя. З іншого
боку, розмір повинен бути якомога менше для збільшення контактного тиску.
У статті дана залежність для визначення оптимального розміру діаметра сполучення з
метою отримання в з'єднанні з натягом максимального моменту тертя.
На прикладі збірної конструкції вал шестерні екскаватора ЕКГ-8 визначено
оптимальний розмір з'єднання і доведено його перевага в порівнянні з застосовуваним в
даний час. При цьому при використанні методу складання з термічним впливом шляхом
нагрівання деталі, що охоплює – шестерні в індукційної нагрівальної установки, крім
збільшення міцності з'єднання, зменшується необхідна для здійснення збірки температура
нагріву і маса металу, що нагрівається. Це дозволить знизити технологічну собівартість
складання та ремонту даної деталі екскаватора.

PDF